Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

domek

wpisy na blogu

Pomocy

Blog:  viscera
Data dodania: 2016-02-16
wyślij wiadomość

bo już sama nie wiem co robić:(


Ale po kolei, bo się dużo nam napsuło i narobiło.

W styczniu,weszliśmy na poddasze, gydż jak popadał śnieg to zobaczyliśmy to:

blog budowlany - mojabudowa.pl

A na poddaszu niestety ale zobaczyliśy to:blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

Okazało się,że nasz mistrz dekarstwa wygrywający mistrzostwa polski w dekarstwie nie zrobil nam otworów wentylacyjnych w kalenicy dachu pod gąsiorem. Wylaliśmy w listopadzie posadzki, w grudniu zaczęliśmy grzać i cała wilgoć poleciała sobie w dach i przy pierwszym mrozie zamarzła. Po wejsciu tam i otworzeniu włazu wpuściliśy ciepełko i to wszystko w niecałe pół godziny pociekło, wiadomo, w wykańczany właśnie dom.

Szybko przybiegła brygada zrobiła te otwory w kalenicy i tak to sobie tam po trochu schło.

Niestety ale teraz to wygląda tak:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

I taka jest zdecydowana większość dachu!

co z tym teraz zrobić?

ja mówię,że tego bezwarunkowo trzeba się pozbyć, ja w tym nie mam zamiaru mieszkać, to jest toksyczna pleśni, która sobie będzie kwitła i prątkowała nad moją głową i mnie i moją rodzinę truła.

"Mądrzejsi" mówią,że starczy teraz tam dołożyć wentylacji i osuszyć a przyjdzie lato i wysokie temperatury, które wybiją tą pleśń i nie trzeba tego ruszać sama zginie. A ja panikuję i nie chcę słuchać mądrzejszych i tych z doświadczeniem.

A moja wiedza na temat grzybów i pleśni przeczy tej teorii i raz wrzarta grzybnia,o ile dostanie jakiekolwiek warunki, będzie kwitła w nieskończoność. No a zima i wilgoć z nią związana przed nami nie jedna. I ja rozumiem,że potem już nie będzie tyle wody w domu , która by szła w górę, i że rekuperacja działająca da radę ale poddasze dalej będzie bez ogrzewania, wentylacji będzie tyle co teraz, a nie wiemy jak mamy to wszystko zrobione i czy działać będzie bez problemu i para zimą w dalszym ciągu może tam się jakaś zbierać co za czym idzie ten raz wrzarty grzybek może dostawać pożywkę i w koło macieju zabawa.

Do tego panowie mnie przekonują,że mając rekuperację dach a cały dom to dwa inne niezależne obiegi i powietrza nie będą się przenikać. Co za czym idzie prątki nie powinny się do domu przedostawać. A to to mnie totalnie nie przekonuje bo to co niewidoczne dla oka śmiga sobie jak tylko chcę i wleci każdą możliwą dziurką.

Według mnie to trzeba jakoś(nie wiem sama jak-bo tam jest dużo odkrytej wełny)zedrzeć, osuszyć i potem zaimpregnować i tutaj też mam przeciwników bo impregnat to sól, która źle wpłynie na deski i spowoduje korozję.. bo grzyb to nie;/

ręce mi opadają i jak narazie to jestem sama w tej walce ze złem i rzekomo fatalizuję:(


jeszcze mamy podbitkę do poprawy bo wełna dotyka do deskowania i naleciało w nią tej skraplającej się po zamarźnięciu wody.

jakieś cenne rady? Przyjme wszystkie!


44Komentarze
Data dodania: 2016-02-16 10:52:31
O rety..tak mi przykro! Koniecznie coś z tym trzeba zrobić Nie daj sobie wmówić że to zniknie!!! On jeśli zawinił musi ponieść konsekwencje!
odpowiedz
Data dodania: 2016-02-16 11:22:59
Nie znam się na tym, ale wiem że na pewno bym tak nie zostawiła tych desek. Współczuję :(
odpowiedz
Data dodania: 2016-02-16 11:27:39
Współczuję! Z grzybem nie ma żartów i koniecznie trzeba coś z tym zrobić - na pewno ktoś Wam doradzi jakieś dobre i skuteczne rozwiązanie :)
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2016-02-16 11:36:58
nie dziękuję:( i właśnie o to chodzi,że jak na razie wszyscy mówią by suszyć a latem samo umrze:( a ja w to za żadne skarby nie chcę wierzyć!
odpowiedz
Odpowiedź do bulatowie
Data dodania: 2016-02-16 11:50:35
Cenna rada mniej się śpieszyć. Po wylewkach nie były otwierane żadne okna? Nie było wietrzone? Wełna kiedy była położona? Przed wylewkami czy po?
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2016-02-16 12:09:04
Wełna wcześniej, dużo wcześniej.. w wakacje jeszcze. Tynki w lipcu. Posadzki w listopadzie. Okna były otwarte, potem zaczęliśmy grzać.
odpowiedz
Odpowiedź do jablonki
Data dodania: 2016-02-16 12:06:54
Kurcze, wg mnie z Waszych wpisów wynika, że mieliście dość zawrotne tempo. Wykonane tynki zewn. + wewn., potem zimą wykonane posadzki-może ta wilgoć nie miała gdzie spokojnie odparować... Teraz to nie ma wielkiego znaczenia, bo ważne żeby pozbyć się jakoś tej cholernej grzybni. (Wybaczcie brak cennych rad)
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2016-02-16 12:34:03
Tyle to i ja już teraz wiem;( Problem jest dokładnie w tym co teraz?
odpowiedz
Odpowiedź do przyjemna-nowina
ester  
Data dodania: 2016-02-16 15:54:06
zawrotne tempo to my mieliśmy, w marcu wbita łopata a we wrześniu mieszaliśmy, kup osuszacz elektryczny, taki wydajniejszy to koszt ok 500-600 zł, będziesz wodę wiadrami wylewać, grzyba zlikwidować jakąś chemią a potem zaimpregnować, na pewno czas ma znaczenie ps. mimo bardzo zawrotnego tempa nie mam w domu nigdzie pleśni
odpowiedz
Odpowiedź do przyjemna-nowina
Data dodania: 2016-02-16 12:40:31
Ja bym najpierw spryskał wszystko preparatem grzybobójczym(najłatwiej bedzie zakupić z 5 l preparatu grzybobójczego i wlać do jakiegoś opryskiwacza ogrodowego)-pracę koniecznie wykonywać w jakiejś masce na twarzy, odczekać parę dni. Następnie bym osuszył a jak się ociepli to impregnat do drzewa. Tak ja to widzę, nie ma sie co załamywać,ale faktycznie wygląda to nie ciekawie :(
odpowiedz
komnt
Data dodania: 2016-02-17 07:39:26
głupszej porady
dawno nie słyszałem (bez urazy). Przestrzeń nad poddaszem nie posiada wentylacji, więc proszę o przemyślenie swojej porady. Najpierw należy zapewnić właściwą i prawidłową wentylację tej części dachu. Jednak by to zrobić konieczne jest poprawienie całości prac związanych z poprawieniem całej termoizolacji poddasza.
odpowiedz
Odpowiedź do mirkie123
viscera  
Data dodania: 2016-02-16 12:56:14
A co powiecie o firmach zajmujących się odgrzybianiem i usuwaniem wilgoci? Chyba warto zainwestować?
odpowiedz
Data dodania: 2016-02-16 14:25:24
Bardzo mi przykro, że takie dziadostwo Was spotkało :( Teraz pozostaje to odrzybić, profesionalna firma z pewnością da Wam nawet kilkanaście lat gwarancji na swoją pracę, a robiąc odgrzybianie samemu można jeszcze bardziej popsuć już i fatalną sytuację dachu. Trzymam kciuki i czekam na wieści.
odpowiedz
birbi  
Data dodania: 2016-02-16 18:05:48
Tak i teraz mieć pretensje do dekarza... Dużo czytać, czytać i jeszcze raz czytać. Największy błąd ocieplać poddasze i ściany przed mokrymi pracami tj. tynki i posadzki. Współczuję :( Pewnie bez ekipy odgrzybiającej się nie obejdzie. Trzymam kciuki żeby wszystko dobrze się zakończyło. Powodzenia
odpowiedz
birbi  
Data dodania: 2016-02-16 19:46:44
Teraz jak przeczytałem cały blog... widzę, że wszystkie prace mają odwrotną kolejność... :( Można było się spodziewać takich efektów. Bardzo żałuję, że nie trafiłem na Państwa blog wcześniej. Z całego serca życzę pomyślnego wyjścia z kłopotów budowlanych. Pozdrawiam
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2016-02-16 21:14:20
Zatem może jakies wartościowe porady? Co teraz robić? Jak probowac to naprawic?gdzie wetknac nos w poszukiwaniu kolejnych potencjalnych bubli? Niestety jesteśmy laikami w budowie i musimy wierzyć "fachowcom". Co powiedza tak robimy. Co zalecaja to tez raczej ufamy. I jak widać z kompetencjami naszych fachowcow jest kiepsko :(
odpowiedz
Odpowiedź do birbi
komnt
Data dodania: 2016-02-17 07:35:15
tu pomoże
wyłącznie wykonanie od podstaw zabudowy sufitów i skosów. problem z wilgocią nad częścią mieszkalną będzie stale powracał.
odpowiedz
Odpowiedź do viscera
dankor  
Data dodania: 2016-02-17 00:23:16
Wg mnie tylko profesjonalna firma coś tu może pomóc. Do dekarza miałabym najmniej pretensji. A gdzie kierownik budowy, który dopuścił taką kolejność prac?
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2016-02-17 08:06:52
Sam je robił... i tu pies pogrzebany:( Kierownik już zmieniony i co z tego jak szkody poczynione:( jestem tym wszystkim załamana:(
odpowiedz
Odpowiedź do dankor
Data dodania: 2016-02-17 08:51:52
Dla rozluźnienia wpadnij do mnie na bloga- tam też parę bubli, przez kierbuda zupełnie przeoczonych. Firmy od odgrzybiania pewnie nie jedno widziały i doradzą co z Waszym fantem zrobić.
odpowiedz
Odpowiedź do viscera
viscera  
Data dodania: 2016-02-17 09:12:37
Właśnie byłam i czytałam, też macie wesoło.. widzę,że nie tylko mi jednej chce się krzyczeć i płakać z bezsilności i braku profesjonalizmu u osób na których polegamy:( Płacisz fachowcowi niemałe pieniądze za fach, na którym powinien się znać a robotę partoli. Jak żyć? Komu ufać? Samemu wszystkiego się uczyć? Nie sposób. Kiedyś papier na fach coś znaczył dziś widzę wszyscy szastają papierkami, które tylko do podtarcia się nadają:( Żal i złość, a z mojego wymarzonego domu robi się kupa:( i to w wielkich bólach:(
odpowiedz
Odpowiedź do przyjemna-nowina
Data dodania: 2016-02-17 10:45:58
Spokojnie, da się na pewno coś sensownego zaradzić. Jest cel- chałupa i trzeba pomału realizować. A co obecny Kierownik mówi? PS. Wiadomo dla kogo buduje się pierwszy dom... :P
odpowiedz
Odpowiedź do viscera
dankor  
Data dodania: 2016-02-17 18:47:50
Wierzę, że jesteś załamana. Ale teraz trudno. Czasu nie cofniesz. Teraz trzeba wezwać fachowców, którzy zaradzą na ten problem. Ale poza wezwaniem fachowców trzeba czytać, czytać, czytać i samemu dokształcać się budowlano. Takie niestety realia. Można się na to zżymać i obrażać ale fakty są takie, że jak sama nie dopilnujesz to większość fachowców spie... robotę.
odpowiedz
Odpowiedź do viscera
Data dodania: 2016-02-17 11:51:32
Jeżeli kierownik to firmował to ma ubezpieczenie i można go ścignąć. Na moje oko to trzeba zdjąć całe poddasze, wywalić GK, wełnę. Osuszyć do wiosno lata. Potem zabrać się za drewno. Obserwować, jak będzie git to zrobić poddasze. Będąc inwestorem trzeba się na wszystkim znać. Nie można mówić ze się jest laikiem i wierzyć ekipom. Oni to mają w większości w dupie - byle zarobić i zniknąć. Kolejność robót to podstawa - wszędzie o tym trąbią. Wystarczy w googlu wyszukać frazę a tam jak WÓŁ. Niestety jest to wina głównie inwestora, jak się nie dba o swoje $$ to tak jest.
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2016-02-17 12:11:56
Wszystko ładnie pięknie ale ja jako osoba totalnie nie związana z budownictwem biorę dekarza mistrza polski w swoim fachu zakładając,że wie co robi.I kto w dyskusji w takiej sytuacji ma rację? Moje argumenty są "bo mi się wydaje" a on mi mówi niby z doświadczenia. Z tego co mówisz osoby nie związane z budownictwem nie powinny budować domów. A to chyba nie tędy droga? Jak oddajesz zegarek zegarmistrzowi to nie patrzysz mu na ręce czy dobrze ci go naprawia. Ufasz fachowcowi, bo w końcu po to do niego idziesz. Inna sprawa,że tutaj kierownik budowy dal ciała po całej linii, to było jego zadanie i po to jest wynajęty by takich rzeczy w naszym imieniu pilnować. Nie twierdzę również,że inwestor nie powinien się interesować. Interesowaliśmy się i to dużo, czytaliśmy, pytaliśmy, ale ile kierownika wszystko było ok. W końcu sam to robił:(
odpowiedz
Odpowiedź do jablonki
Data dodania: 2016-02-17 12:20:17
Dekarz ma zrobić dach. Zbytnio nie obchodzi go czy ty w środku robisz prace mokre czy nie i w jakiej kolejności. To czy zrobił szczelinę to jest sprawa pomijalna. Dekarz wg mnie najmniej ma tu do tego co się stało. Normalnie jak zrobisz tynki to cała woda ucieka górą i przez ściany, góra nie powinna być ocieplona, nie powinno być elewacji. U was to wszystko było - woda została zatrzymana wewnątrz. Nie było osuszacza. Jak kierownik nie wiedział to jego sprawa, ma ubezpieczenie, wezwać rzeczoznawcę, wytoczyć sprawę sądową za głupotę.
odpowiedz
Odpowiedź do viscera
komnt
Data dodania: 2016-02-17 13:35:50
kierownik moze jedynie zebrac bure za niedopilnowanie ekip/y od dachu za brak wykonania wylotu w kalenicy. i to jezeli byl on wymieniony w projekcie jako szczegół wykonawczy :D. całą winę ponosi wykonawca ocieplenia i dachu i suchej zabudowy, za brak wykonania prac zgodznie ze sztuka i wymogami budowlanymi. Wszystko w dziennikach ustaw poczawszy od 2009,a nawet wczesniej.
odpowiedz
Odpowiedź do jablonki
komnt
Data dodania: 2016-02-17 13:36:57
z reszta firma od motazu okien, ekipa od elewacji to banda naciagaczy.
odpowiedz
birbi  
Data dodania: 2016-02-17 17:21:53
Nie ma tu żadnej winy dekarza. Jedyną winę ponosi ten, który zrobił ocieplenie dachu. Trochę można winić też tego co kładł tynki i wylewki, że nie podpowiedzieli czym grozi wykonanie ich prac przy ocieplonym poddaszu... :(
odpowiedz
komnt
Data dodania: 2016-03-03 05:14:19
Proszę nie mieszać w to, tynkarzy. Całkowita odpowiedzialność spoczywa na osobie wykonującej ocieplenie poddasza.
odpowiedz
Odpowiedź do birbi
Data dodania: 2016-03-10 10:47:38
Moim zdaniem powodem tego jest drewno ponieważ ono nie do końca wyschło, nie odparowało a jak do tego doszły tynki, wylewki i jednocześnie ocieplenie dachu no to nie miała gdzie odparować ta woda.u Nas dach był zrobiony listopad 2014 (całą zimę dom był otwarty bez okien i schło)a ocieplenie dachu robiliśmy dopiero po tynkach, wylewkach i ociepleniu domu czyli chyba to było w lipcu. No a najważniejsze że cały czas mieliśmy uchylone okna przy zamkniętych roletach. Na strychu murarz wmurował w ścianie szczytowej rurę nie pamiętam jaką średnicę ma otwór no i to też dodatkowo jakaś wentylacja. Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-30 12:53:01
Jakie są losy Waszego dachu teraz?
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2016-03-30 13:33:38
Dziękuję za zainteresowanie. Cały czas walczymy. Zrobiliśmy akcje odpleśniania. Popryskaliśmy deski preparatem "pufas". Niestety firma nie chciała się tym zająć więc musieliśmy sami:( Cały czas chodzi wentylator+ powstawiane osuszacze. I udało sie juz zbić 10% wiglotności. z 78 na jakieś 66-68. Całe szczęście wyszło słoneczko i suszy. Trzymajcie kciuki wygląda już ciuteczkę lepiej. Chociaz do ideału daleko;/
odpowiedz
Odpowiedź do przyjemna-nowina
Data dodania: 2016-03-31 08:44:53
66% wilgotności to już blisko ideału. Czy po pryskaniu Pufasem wycieraliście drewno (tak walczę ze ścianami w obecnym mieszkaniu w kamienicy- pryskam i ścieram)?. U nas również zauważyliśmy wykwity na drewnie (jesteśmy przed mokrymi pracami, SSZ)- deskowanie pełne, poddasze nieużytkowe, otwarta przestrzeń, w dachu tylko dwa wyłazy kominiarskie i dachówki wentylacyjne, ale wiatr hula, bo jest przestrzeń między murłatą a ścianą. Mimo wszystko drewno nie wysycha jak trzeba. I ponoć wcale nie jest to rzadkie zjawisko. Kierbud poradził rozciąć membranę wzdłuż kalenicy, a cieśla, który robił konstrukcję- tylko wietrzyć ile się da. Podobno drewno doschnie i wtedy pleśniowy nalot zniknie.
odpowiedz
Odpowiedź do viscera
viscera  
Data dodania: 2016-03-31 09:18:50
Tak. Te większe naloty przecieraliśmy płaskim mopem. Po jakiejś godzinie może ciut więcej. Całego dachu się nie dało, za duża powierzchnia. Tylko te najgorsze miejsca. My nie mamy ani wyłazu ani dachówek wentylacyjnych ani przestrzeni pomiędzy wełną a deskowaniem nad okapem. Myśmy zrobili to nacięcie wzdłuż kalenicy + ta wełna z nad okapów została odsunięta od deskowania i teraz dopiero faktycznie czuć jakiś ruch powietrza. Ale wilgoć stała i to mocno odczuwalnie, nawet już zapach tam mamy takiej pleśniawej wilgoci. Myślę,że pufas dużo pomógł. Zobaczymy co będzie dalej. A u Was jak macie jak to faktycznie wietrzyć, można wstawić wentylator, który dodatkowo ruszy tam powietrze i obserwować. Jak pojawią się jakieś naloty to ciąć wzdłuż kalenicy, skoro poddasze i tak nie użytkowe. Chociaż z tego co mówią to skoro teraz idzie wiosna to powinna natura sama poradzić.I tego się trzymam.. chociaż fachowcom to już mało wierzę;/
odpowiedz
Odpowiedź do przyjemna-nowina
Data dodania: 2016-03-31 11:31:13
A może zróbcie dwa otwory w szczycie będzie przewiew i na pewno będzie dobrze.Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-31 12:10:47
Tak, to też chyba zrobimy. Powierzchnia strychu spora + pełne deskowanie+ brak okien- trzeba się wspomóc jakoś.
odpowiedz
Odpowiedź do agusia79
Data dodania: 2016-04-01 08:42:30
My też mamy deskowany dach.Ale mam pytanko jeszcze jedno macie wyłazy znaczy okienka przy kominie do kominiarza czy nie? no bo to ważne jest.
odpowiedz
Odpowiedź do przyjemna-nowina
Data dodania: 2016-04-01 08:52:32
Dobra teraz zauważyłam że nie macie przy kominach żadnych okien dla kominiarza tylko stopnie. Powiem tak ten co robił dach to o tym nie pomyślał czy Wy nie chcieliście. Nam jak robił dach to od razu zaznaczył że muszą być dwa przy jednym i drugim kominie obowiązkowo (odległość między jednym a drugim za duża więc więc zrobił dwa) itp. to przepisowo moim zdaniem no bo jak kominiarz ma teraz wejść na dach.
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2016-04-01 10:31:56
Pogubiłam sie kogo pytasz. Mnie czy "przyjemna-nowina"??? Bo jak mnie no to chyba widać,że mamy schodki zrobione do samego komina. Nie potrzebne nam żadne okienka.
odpowiedz
Odpowiedź do agusia79
Data dodania: 2016-04-01 11:31:48
To się teraz pogubiłam.
odpowiedz
Odpowiedź do viscera
Data dodania: 2016-04-01 12:01:54
Okienka też powodują przewiew, jak by były to może mniej by się tak zrobiło jak się zrobiło.
odpowiedz
Odpowiedź do viscera
Data dodania: 2016-04-01 12:25:42
Nie, my mamy dwa wyłazy kominiarskie w dachu, tj. okienka o których piszesz. Bo i dwa kominy.
odpowiedz
Odpowiedź do agusia79
Data dodania: 2021-02-28 17:01:22
jaki koniec
Jak skończyła się ta historia? Minęlo 5 lat. Wczoraj odkryłam u siebie podobną pleśń na deskowaniu. Tyle tylko że ja mam stary dom. Ale wygląda to podobnie.
odpowiedz

mała aktualizacja

Blog:  viscera
Data dodania: 2015-09-21
wyślij wiadomość

Mało się ostatnio odzywam bo i zbytnio nie ma z czym. 

Etap właściwie cały czas mamy ten sam co ostatnio. Tynki zewsnzne już skończone, elektryka rozprowadzona, tynki w środku są. Można kłaść hydraulikę i zalewać posadzkę.. no właśnie... tylko,że nasz hydraulik umarł.. i to chyba dosłownie.. albo przynajmniej gdzieś kona, bo od miesiąca(już w sumie nawet ponad, bo po 15 sierpnia od razu miał wchodzić) cały czas unika od nas telefonów, a jak odbierze, to mówi,że już lada moment wchodzi.. i nie wchodzi i znowu unika telefonów. Masakra jakaś. Cała robota przez niego stoi, nic nie da się dalej zrobić. Najgorzej,że jest naszym kierownikiem budowy rozprowadzenia instalacji gazowej i wszystko leży i kwiczy... a pogoda się psuje, tynki prawie poschły w taki upał co był a posadzkę będzie trzeba suszyć gazem, nie uśmiecha mi się taka robota, spokojnie mogły sobie schnąć grzane słoneczkiem a tu dupa:(

Może ktoś ma do polecenia jakiegoś hydraulika?

Białystok szuka hydraulika!!!!!!!! duża robota do zrobienia..... Wszelka pomoc mile widziana, za którą z góry dziękuję!


Co do newsów...

jako,że robota w środku stoi, to robimy  na zewnątrz. Aktualnie dzieje się płot..

takie tam maleństwo...blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Naszym budowlańcom bardzo humory dopisują i na postawionym fundamencie i przęsłach przyczepili wiechę. Gydby nie fakt,że cały fundament pod płot jest skopany koncertowo, może i byśmy się nawet  nad tym zastanowili.. ale raz,że kolejny raz spartolili robotę a dwa no kto widział wiechę na płocie???? A fundament mamy w piękne fale... budowlaniec tańczył jak murował;)blog budowlany - mojabudowa.pl

No i jeszcze godnym odnotowania jest zakończenie moich batalii z urzędami. Sukcesem po okropnie długim czasie zakończyła się walka o gaz i prąd. Umowy już podpisane.

Licznik prądowy wstawiony:blog budowlany - mojabudowa.plI jeszcze kilka fotek otynkowanego domku:blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

i piękny widok z tarasu:

blog budowlany - mojabudowa.pl

A to taras, jeszcze nie skończony (brakuje płytek) i to na czym stoi woda też jest do poprawy. Ale murek (tak jakoś z pół metra) mamy zacny;)blog budowlany - mojabudowa.pl

I to by było na tyle. Trzymajcie kciuki za hydraulika, ponoc miał wejśc dziś.... uwierzę jak zobacze;)

pozdrówki

7Komentarze
Data dodania: 2015-09-21 14:41:04
Widok z balkonu mnie powalił... piękny :) Trzymam kciuki za hydraulika, ale raczej za szybkie znalezienie nowego, bo ktoś kto się tak zachowuje to pewnie i pracy swojej rzetelnie nie wykonuje...
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2015-09-21 15:14:48
dzięki wielkie, ta mgła ścina z nóg:D co do hydraulika to no niestety jest dobry i solidnie robi, temu taki zarobiony,ale zachowanie jest niewybaczalne. Tak nie zachowują się poważni ludzie!
odpowiedz
Odpowiedź do nowydomstefana
Data dodania: 2015-09-21 14:56:28
Wow jaki ładny domek! Aż żal, że praca stanęła w miejscu. Póki co pogoda sprzyja. Wieczorkiem napiszę namiar na hydraulika, który będzie u nas.
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2015-09-21 15:15:26
dzięki wielkie:) czekam na kolejne,dobre polecenie zatem:)
odpowiedz
Odpowiedź do grenadaelciaa
Data dodania: 2015-09-21 20:30:34
Obłędny widok....
odpowiedz
pomidorowka2
Data dodania: 2015-11-23 14:52:10
mam pytanko w sprawie tarasu, bo widze ze na papie stoi woda na tarasie, tez mamy taras z jednej strony osloniety murkiem a z drugiej jest rynna z tym ze woda nie spływa całkowicie i mometami stoi tak jak u Was, jak sobie z tym poradziliście? przy polozeniu plytek jakos z nachyleniem kombionwaliscie?
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2015-12-14 13:10:57
przepraszam dopiero zobaczyłam pytanie... no więc, ta dziura, na której stoi woda przed ostatecznym skończeniem tarasu została zniwelowana, doklejono kawałek papy i zrobiono z tych zgrzewów odpowiednie spadki. ogólnie taras ma spadek w stronę murka gdzie jest rynna.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty

Wielka aktualizacja!

Blog:  viscera
Data dodania: 2015-08-28
wyślij wiadomość

Witajcie!!!

trochę czasu mnie tu nie było....

jednak wakacje już się powoli kończą i czas najwyższy zdać relację z naszego placu boju! a jest czym się chwalić;) Postępów co niemiara.

Przede wszystkim mamy już stan surowy zamknięty!

Dojechały wszystkie okna, drzwi,brama garażowa.

Nie obyło się bez problemów,i to nie małych, a to rama nie w tym kolorze, a to siłownik nie ten, a to czujki przy bramnie zamontowali nam w przejściu do domu, a to nasi spece "zabezpieczyli" nowiutkie, niespełna tygodniowe okienka taśmą taką zawykłą białą, pakową, ze sklepu, co pod wpływem temperatury poskutkowało całymi umazanymi w białym kleiku ramami i uszczelkami:( Z zamknięciem otworów właściwie walczyliśmy jeszcze do wczoraj... a termin montażu i finalizacji mielismy max na 20 lipiec;)

Do tego wszystkiego wszelkie papiery, które jeszcze załatwialiśmy w urzędach się posypały i nie było sprawy papierkowej gdzie nie byłoby problemu. 

Skrzynkę na gaz z powodu nadgorliwego pana z gazowni trzeba było przkopywać.. o całe 20 cm(o tyle nie zgadzała się z projektem). Elektorownia z fakturą za przyłączenie przesłała nam nie te oświadczenie elektryka, zatem dalej biegamy i załatwiamy te wszystkie formalności i dalej ani prądu ani gazu. Przy okazji jeszcze mieliśmy całe mnóstwo załatwiania papierków do kredytu. Gdzie finalnie, jak już niby wszystko oblecieliśmy to i tak przyszły nam nie te karty do nowego konta jakie powinny.

Z ciekawostek, za czym bardzo długo biegaliśmy żeby wyjasnić, to dogrzebaliśmy się,że nasza ulica przez 3 lata była bez nazwy. Jedną zlikwidowano i dopiero po 3 latach nadano nową!

Jednak wszystko powoli jest już na dobrej dorodze a prace silnie postępują.

Mamy już prawie cały dom z zewnątrz otynkowany.  

A w środku mamy już całą elektrykę i tynki!!!!

Aktualnie kończy się robić taras na górze, kupa izolacji, blachy i wieeelka "półka" przy balustradzie.

no to teraz czas na dowody;)

tynki:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

Brama i drzwi wejściowe.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Taras:

blog budowlany - mojabudowa.plTyle różnych warstw poszło pod tę blachę.

blog budowlany - mojabudowa.plDziurka spustowa

blog budowlany - mojabudowa.plWykończenie wypustu nad garażem.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Tynki w środku:blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

A tak się robiły;)blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

No i nasze piękne wielkie okna:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Już z tyłu elewację też mamy, tutaj zdjęcia dużych okien z przed kilku dni.

I działamy dalej.... cała hydraulika, podłogówka i posadzki.

A potem juz wykończenie:)

pozdrawiam jeszcze wakacyjnie:D

4Komentarze
kawusia51
Data dodania: 2015-08-28 09:31:54
Witam, mozna spytac co kladziecie na dom to jakas struktura?
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2015-08-28 10:41:30
tynk mineralny atlas baranek
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-08-28 10:18:54
Piękne postępy :) Gratulacje !
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2015-08-28 10:41:01
dzięki wielkie:)
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my

okien cd.

Blog:  viscera
Data dodania: 2015-07-16
wyślij wiadomość

No i mamy resztę !

Wydok piękny i cudowny. Nie spodziewałam się,że widok okien wywoła we mnie tyle pozytywnych emocji i radości!:D Niestety jeszcze trzeba nam poczekać na największa radość czyli HS-y i bramę garażową.

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

Z ciekawostek przyrodniczych...

okazało się,że na piętrze w jętkach mielismy dzikich lokatorów.

blog budowlany - mojabudowa.plNiestety po zamknięciu góry odcięliśmy im wyjście na świat. Zatem zaryzykowaliśmy przeniesienie gniazda. Delikatnie (nie dotykając rękami) wyjęlismy całe gniazdo z pomiędzy jętek i przenieślimy na podwórko. Nie wiem czy przeżyją:( w zamkniętym domu na bank by sobie nie poradziły. Jest szansa,że na podwórku odnajdzie je (już panikująca i krążąca nad domem) matka i się jakoś zaopiekuje:( starsznie przykra sprawa i boli mnie serducho.. takie słodziaki.


5Komentarze
madic27  
Data dodania: 2015-07-16 11:21:27
ładne okienka-profil! widze ze podkłady parapetowe w zestawie! moje gratulacje i pozdrowienia...
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2015-07-16 12:32:01
dzięki wielkie.mam nadzieję,że dobrze będą nam służyć:)
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
Data dodania: 2015-07-16 15:11:12
Wierze!! Cała buzia się śmieje na widok okien. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-08-31 09:59:17
Ale zmiana od ostatniego wpisu. Dom wygląda ślicznie. Z tymi problemami i obsuwami podczas budowy to chyba nie da się tego uniknąć. Pozdrawiam!
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2015-08-31 10:24:31
dzięki! I to prawda wszelakie problemy i wieczne czekanie są wpisane w ten sport;)
odpowiedz
Odpowiedź do grenadaelciaa

stan surowy się zamyka

Blog:  viscera
Data dodania: 2015-07-15
wyślij wiadomość

Po chwilowym przestoju prace ruszyły znowu z kopyta. Aktualnie bardzo dużo się dzieje.

Mamy już skrzynkę, która jest wpięta do słupa.

Na górze mamy już rozprowadzoną elektrykę!!!

było bardzo niełatwo ogarnąć to wszystko, te włączniki, gniazdka, lampki i mnóstwo innych przyłączy(światła, alarmy, telewizje, internety) ale jakoś daliśy radęblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

I Uwaga Uwaga!!!!!

od wczoraj ekipa montuje już !!!!!!! Na chwilę obecną będzie stan surowy półzamknięty. Niestety na HS-y i bramę garażową musimy jeszcze poczekać z 1,5 -2 tyg. Ale za to dostaniemy HS-y z bardziej wypaśnym profilem:)

jaram się tym co już jest strasznie! pięknie to wygląda. I ciepły parapet na styrodurze i taśmy termiczne i kolor piękniutki:D

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl


blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plDumnam jak paw!! żeby nie powiedzieć jak bażant;)

Postępują równiez prace z projektantką, która robi nam projekty kuchni, salonu, korytarza dolnego i dwóch łazienek. Niebawem się pochwalę. Mamy już nawet wybrane kilka płytek (jedna męcząca wizyta w salonach z glazurami też juz za nami)

Kolory będą szaro zielono brązowe:D


/drzwi na taras górny już są zatem od razu wchodzi nasz dekarz by wykończyć nam taras. Do końca miesiąca powinien być zrobiony.

wakacyjne pozdro z placu boju!:D


3Komentarze
Data dodania: 2015-07-16 09:30:21
Ale pędzicie :). Gratulacje. Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni z okien. U nas deskują dach, ale jakoś czasu brak na założenie bloga. Pozdrawiam!
odpowiedz
viscera  
Data dodania: 2015-07-16 09:59:14
z okien to my już jesteśmy zadowoleni! Tylko jeszcze nie wszystkie i trzeba czekać:( Ale prezentują się pięknie! Gratulacje postępów! Czekam na jakieś foteczki;) pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do grenadaelciaa
komnt
Data dodania: 2016-02-17 10:34:41
"ciepły" montaż
nie szkoda było pieniędzy na te źle wykonane obróbki i taśmy?
odpowiedz
Odpowiedź do viscera
viscera
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 33373
Komentarzy: 261
Obserwują: 45
On-line: 9
Wpisów: 38 Galeria zdjęć: 376
Projekt WŁASNY
BUDYNEK- dom wolno stojący , piętrowy bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - gdzieś
ETAP BUDOWY - VI - Instalacje wewnętrzne
ARCHIWUM WPISÓW
2016 luty
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 grudzień

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Inne blogi dla projektu WŁASNY:
majolika.mojabudowa.pl - wpisów: 530
michal85.mojabudowa.pl - wpisów: 468
arlenka.mojabudowa.pl - wpisów: 433
msz-n.mojabudowa.pl - wpisów: 418
ekodom.mojabudowa.pl - wpisów: 405
piasek.mojabudowa.pl - wpisów: 339
albatros2.mojabudowa.pl - wpisów: 279
tysia827.mojabudowa.pl - wpisów: 263
seven.mojabudowa.pl - wpisów: 232
zremba.mojabudowa.pl - wpisów: 216
lusiek.mojabudowa.pl - wpisów: 197
wilczyca32.mojabudowa.pl - wpisów: 193
czteryem.mojabudowa.pl - wpisów: 189
zabki2015.mojabudowa.pl - wpisów: 187
tomasznowak29.mojabudowa.pl - wpisów: 186
krzycho63.mojabudowa.pl - wpisów: 185
dorka-roman.mojabudowa.pl - wpisów: 174
bajkowydworek.mojabudowa.pl - wpisów: 165
domwpiaskowcu.mojabudowa.pl - wpisów: 162
piekar.mojabudowa.pl - wpisów: 156
ewaiadam.mojabudowa.pl - wpisów: 146
wybudujeadasia.mojabudowa.pl - wpisów: 144
miszszel.mojabudowa.pl - wpisów: 144
dom-azyl.mojabudowa.pl - wpisów: 144
sloneczna.mojabudowa.pl - wpisów: 143
perelka2009.mojabudowa.pl - wpisów: 141
patrycjacha.mojabudowa.pl - wpisów: 139
marzenianasze.mojabudowa.pl - wpisów: 136
aaaa-meble.mojabudowa.pl - wpisów: 136
asiakrzysztof.mojabudowa.pl - wpisów: 134
pszczolka.mojabudowa.pl - wpisów: 133
pretaporter.mojabudowa.pl - wpisów: 133
zacisze.mojabudowa.pl - wpisów: 132
wersjade.mojabudowa.pl - wpisów: 131
murekzone.mojabudowa.pl - wpisów: 130
kadmax-bw.mojabudowa.pl - wpisów: 130
pogodny1ja.mojabudowa.pl - wpisów: 125
blue--bell.mojabudowa.pl - wpisów: 125
fryzjereczka.mojabudowa.pl - wpisów: 124
dominka76.mojabudowa.pl - wpisów: 124
shagga80.mojabudowa.pl - wpisów: 123
elusiatomek.mojabudowa.pl - wpisów: 123
damariko.mojabudowa.pl - wpisów: 123
szarobialy.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ligota.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ancia9.mojabudowa.pl - wpisów: 121
alaimar.mojabudowa.pl - wpisów: 120
wierzby.mojabudowa.pl - wpisów: 118
wenaplus.mojabudowa.pl - wpisów: 117
magnollia.mojabudowa.pl - wpisów: 117
wymarzony.mojabudowa.pl - wpisów: 116
oleczka1986.mojabudowa.pl - wpisów: 116
jessicaa.mojabudowa.pl - wpisów: 116
cyprysowo.mojabudowa.pl - wpisów: 115
anetta16.mojabudowa.pl - wpisów: 115
magnat100.mojabudowa.pl - wpisów: 112
andzias77.mojabudowa.pl - wpisów: 110
beatka80.mojabudowa.pl - wpisów: 109
asiagrzesiek.mojabudowa.pl - wpisów: 105
edyta1988d.mojabudowa.pl - wpisów: 102
ustronny1.mojabudowa.pl - wpisów: 101
milionwminute.mojabudowa.pl - wpisów: 101
feriza.mojabudowa.pl - wpisów: 101
ezelazny.mojabudowa.pl - wpisów: 101
elik2014.mojabudowa.pl - wpisów: 101
monikaiszymon.mojabudowa.pl - wpisów: 100
podkampinosem.mojabudowa.pl - wpisów: 99
endialdi.mojabudowa.pl - wpisów: 99
serce.mojabudowa.pl - wpisów: 98
seba1.mojabudowa.pl - wpisów: 97
homekoncept32.mojabudowa.pl - wpisów: 96
gwatemala.mojabudowa.pl - wpisów: 96
tictac.mojabudowa.pl - wpisów: 95
nowak110.mojabudowa.pl - wpisów: 95
wiolettapiotr.mojabudowa.pl - wpisów: 94
widoq.mojabudowa.pl - wpisów: 94
nyveien.mojabudowa.pl - wpisów: 94
aleksander2.mojabudowa.pl - wpisów: 94
karolineczka2.mojabudowa.pl - wpisów: 93
budy--grzybek.mojabudowa.pl - wpisów: 93
kingailaki.mojabudowa.pl - wpisów: 91
naszemiejsce.mojabudowa.pl - wpisów: 90
mwas2016.mojabudowa.pl - wpisów: 90
magkul.mojabudowa.pl - wpisów: 90
m-110b.mojabudowa.pl - wpisów: 90
kofola35.mojabudowa.pl - wpisów: 90
jelonek-rex.mojabudowa.pl - wpisów: 90
rozwiń
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67137
Liczba wpisów: 222809
Liczba komentarzy: 903587
Liczba zdjęć: 681139
Liczba osób online: 298
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy